Subject: Vs: AB müüdud toimeaine kogus aastas
From: "Janne Sepp" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Marju Sammul" <[email-masked]>
Date: Thu, 23 Jan 2025 09:45:30 +0200

Tere, Maia-Triin!

Saadan soovitud andmed esialgu J01 (antibakteriaalsed ained süsteemseks
kasutamiseks) kohta. Meie süsteemis on kogused valdavalt grammides nagu ka
defineeritud päevadoosid ehk saab ka hõlpsasti kilogrammidesse ümber
rehkendada, kui vaja. Mõne üksiku toimeaine puhul on grammide
teadasaamiseks vaja toimeühikud ümber arvutada (näiteks kolistiin) või
siis ka kombinatsioon sulfametoksasool+trimetoprim, mille defineeritud
päevadoosid on väljendatud ml-tes ja TK-des ja nende puhul on toimeaine
koguste ümberarvutus grammideks aeganõudev, aga siiski tehtav.

Selgituseks veel, et kombinatsioonravimite puhul näitab müüdud kogus selle
toimeaine hulka, mille alusel on määratud defineeritud päevadoos, näiteks
toimeainete amoksitsilliin+klavulaanhape (J01CR02) kombinatsiooni puhul on
selleks amoksitsilliini kogus. ATC koodide kaupa leiab selle kohta täpse
info WHO ATC/DDD veebilehelt:

*	ATC/DDD Index (enamiku toimeainete DDD kohta info seal, sh ka
lihtsamad kombinatsioonid): https://atcddd.fhi.no/atc_ddd_index/
*	ATC/DDD Combined List (keerulisemate kombineeritud toimeainete
arvutamiseks vajalikud kogused):
https://atcddd.fhi.no/ddd/list_of_ddds_combined_products/

ATC rühmas J ehk infektsioonivastased ained süsteemseks kasutamiseks on
järgnevad alamrühmad (sh ka nt vaktsiinid). Anna teada, et millised
täpsemalt Sind veel huvitavad ja saan täiendavad andmed saata.

Loodan, et praegustest andmetest on kasu ning kui midagi oleks vaja veel
selgitada või andmepäringut ATC rühmade osas laiendada, siis anna teada.

Tervitades

Janne

Janne Sepp

Ravimiamet

ravimiohutuse osakond

statistikabüroo spetsialist

Tel 737 4140

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Nooruse 1

50411 Tartu

www.ravimiamet.ee

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.

This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and
privileged information. If you are not the intended recipient, please
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently
deleting what you have recieved. Any dissemination or use of this
information by a third person without permission is prohibited and may be
illegaal.

From: Maia-Triin Kanarbik - SOM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: teisipäev, 21. jaanuar 2025 10:07
To: Marju Sammul <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: AB müüdud toimeaine kogus aastas

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Kirjutan korra uuesti, et tegelikult oleks tore, kui saaks need andmed ka
kogu antimikroobikumide kohta (ATC = J).

Maia-Triin Kanarbik
nõunik
Sotsiaalministeerium

From: Maia-Triin Kanarbik - SOM
Sent: Tuesday, January 21, 2025 10:03 AM
To: Marju Sammul <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: AB müüdud toimeaine kogus aastas

Tere!

Kas teil on olemas andmeid, et mis olid humaanantibiootikumide müüdud
toimeaine kogused viimastel aastatel (nt 2019-2023)? Ideaalis oleks tore,
kui saaks need näitajad kg-des. Ravimiameti aastaraamatust on toodud
näitajad DPD/1000/ööpäevas ja ma saan aru, et tegelikult selle
arvutamiseks on olemas ka need kogused grammides/kilogrammides.

Tänades

Maia-Triin Kanarbik
nõunik
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Sotsiaalministeerium
Suur-Ameerika 1
10122 Tallinn
 <https://www.sm.ee/> www.sm.ee